Saturday, January 30, 2010

Jag insåg precis att jag har varit entreprenör i sex år. Sex år! Det är rätt lång tid.

Jag har varit med och byggt tre företag – Ett som sköter IT-support, där jag var med från 0 till 20 miljoners omsättning. En autotrader, som sköter akiteaffärer. Den dog när börsen dog augusti 2008.
Och ett teknikorienterat företag, 49lights. Det vi gör är att vi optimerar E-handel.

Och det du undrar nu är vad min no 1 lärdom efter sex år som entreprenör är. Svaret är inte enkelt. Är det att bära på uthållighet, att våga tro på något som omgivningen inte tror på? Är det att man alltid ska sälja, så att man får ett kassaflöde?

Nepp.

Sorry dudes, det finns inga genvägar. Det enda som leder någonvart är hårt arbete, hårt arbete och återigen hårt arbete. Försök att skapa en perfekt produkt. Det är det Nintendo och Apple gör. Jobba hårt på att skapa en perfekt produkt. Och arbeta hårt på att sälja er perfekta produkt. Försäljningen är viktig. Men kom ihåg – även här är det så att hårt arbete betalar sig. Det finns inget annat. Om du tänker skapa ett nytt företag, så finns det en enda ingrediens som gör det – hårt arbete.

Hårt arbete

No comments: